Translate

Урок№11,12_03.11.2025

  Дизайн взуття                                     гр.3/23                                   03.11.2025


Урок№11,12: АДАПТОВАНА МЕТОДИКА ПРОЕКТУВАННЯ ТУФЕЛЬ ТИПУ

«ЧОВНИК»

Мета роботи:

ознайомитися з особливостями побудови туфель типу «човник» з застосуванням адаптованого італійського способу.

Зміст роботи:

1.    Побудова лінії канту туфель на колодці за розробленим ескізом

2.    Перевірка розташування крила союзки на колодці в п’ятковій частині та його редагування

4.  Побудова верху зовнішньої та внутрішньої частин грунд-моделі туфель

5.  Проектування підкладки для туфель типу «човник». Контрольні питання

 

Теоретичні відомості та методичні вказівки


Для проектування модельного взуття найкращим є застосування адаптованого італійського способу, коли УРК ( умовна розгорка колодки) не знімається повністю, а зрізається по конструктивних лініях (рис.12).

  


Рис. 12 - Нанесення лінії канту туфель на поверхню колодки

 При нанесенні конструктивних ліній на поверхню колодки необхідно орієнтуватися на такі основні точки:

Точка союзки (знаходиться в межах -18 ÷ +10мм від точки кальцати) Точка Висоти п’яткової частини розраховується за формулою:

 

Вб=0.15Nm+25.5             (2) або

Вб=Nst+24                      (3)

де Nm – номер колодки в метричній системі Nst номер колодки в штихмасовій системі


Корегування крила туфель відповідно до колодки. Після того, як знятий зліпок туфель розпластаний, він вирізається і прикладається до поверхні колодки так, щоб співпали точка союзки та ділянка пучків. Далі перевіряється розташування крила союзки в п’ятковій частині.(рис.13) 


 

Рис. 13 - Перевірка розташування крила союзки в п’ятковій частині

 

Для найкращого прилягання заготовки до колодки та найсильнішого натяжіння верхнього канту це крило повинно орієнтуватися на 7-9 мм вище від рівня, наміченого на колодці. Якщо крило розташоване нижче, то зліпок необхідно відредагувати в пучковій ділянці шляхом розрізання зліпку та накладання на рівні верхнього канту.



 

Рис.14 -   Корегування крила туфель





Рис. 15 - Результат накладання зліпку на колодку після корегування

 

Побудова верху зовнішньої та внутрішньої частин грунд-моделі туфель. Коли зліпок відкорегований, він є базою для побудови креслення верху туфель.(рис.15)

Лінія перегину союзки будується через точку С’, що розташована нижче точки союзки С на 2-3 мм (рис.16). В п’ятковій частині грунд-модель засікається на 4-5 мм по канту для забезпечення потрібного натягу. В найбільш випуклій точці п’ятки та в т. Вк контур грунд-моделі співпадає з контуром бази- зліпка.



Рис. 16 Побудова грунд-моделі

 

Внутрішня частина грунд-моделі верху туфель типу «човник» досить сильно відрізняється від зовнішньої частини. Для прискорення та спрощення процесу проектування внутрішньої частини креслення на основі спроектованої зовнішньої частини необхідно обвести відкорегований зліпок (Рис. 17) та відкорегувати лінію верхнього канту, а також додати припуск в геленковій частині по контуру ребра сліду (приблизно 15-20 мм):

 


 Рис. 17 - Побудова шаблону внутрішнього крила туфель «човник»

В геленковій (рис.18) частині отриманого шаблону роблять надрізи для полегшення накладання шаблону на поверхню колодки. Далі цей шаблон накладається на  внутрішню  частину  колодки,  починаючи  від  центральноосьової лінії. По лінії ребра сліду зрізаються надлишки шаблону та перевіряється правильність контуру верхнього канту. Крім того, слід зафіксувати ступінь розведення або накладання надрізаних пелюсток шаблону в ділянці геленкової частини (це залежить від форми колодки та від висоти каблука):




Рис. 18 Накладання шаблону внутрішньої частини туфель на поверхню колодки.

 

Якщо таке розведення або накладання становить більш як 3 мм, то його необхідно врахувати при проектуванні внутрішнього крила союзки. Найзручніше це зробити по контуру зшивного шва, що відокремлює внутрішню частину союзки від внутрішньої відрізної задинки. У випадку розведення пелюсток на шаблоні, деталі союзки і задинки на кресленні будуть накладатися один на одного на рівні ребра сліду на величину, що відповідає розведенню пелюсток шаблону на рис. 18. У випадку накладання пелюсток шаблона на кресленні слід передбачити розходження деталей союзки та задинки на рівні нижнього контуру на величину накладання пелюсток.

Проектування підкладки для туфель типу «човник». В модельних туфлях є свої особливості проектування підкладки. П’яткова частина підкладки будується зі збільшеним припуском на обрізку – 6-8 мм, який необхідний для фіксування крила заготовки на колодці при виконанні обтяжно-затяжних операцій (рис.20).

Шкіркишеня має бути нижчою від загальної висоти п’яткової частини на 15-18 мм. Внутрішня частина підкладки під задинку корегується відповідно до корегування деталей верху (розводиться на 3-4 мм по нижньому контуру).

Інший варіант підкладки (рис.21) передбачає припуск на обрізку країв шкіряної підкладки по верхньому канту і становить 4 мм, а середньої частини крила союзки (особливо при фігурному канту) – від 6 до 14 мм в залежності від особливостей виконання обтяжно-затяжних операцій. Він необхідний для закріплення заготовки на колодці під час виконання обтяжно-затяжних операцій. Прикріплення здійснюється за допомогою тексів. Обрізка країв шкіряної підкладки здійснюється прямо на колодці, але вже після формування заготовки.





Рис. 19 Побудова креслення верху зовнішньої та внутрішньої частин

грунд-моделі верху.

 

Лінія перегину підкладки під союзку проходить нижче лінії перегину союзки на 1,5 мм у точці вирізу союзки й на 3 мм – у носковій частині. По лінії затяжної кромки підкладка коротша в носково-пучковій частині на 5 мм і в п’ятково-геленковій частині – на 3 мм.

Лінія перегину підкладки в п'ятковій частині відстоїть від верхньої деталі на 1–2 мм по канту, на 7–8 мм від найбільш випуклої точки п'ятки й на 4–5 мм – на рівні затяжної кромки.

Або додаткові припуски передбачаються по канту на рівні середини крила союзки (рис. 21), при цьому ширина припуска становить від 5 до 12 мм і коливається в залежності від особливостей обтяжно-затяжного процесу на підприємстві.

 

Контрольні питання

1.   Особливості адаптованого італійського способу проектування.

2.   Як перевірити розташування крила союзки в п’ятковій частині і в якому випадку роблять його корегування?


3. . Як отримати внутрішню частину грунд-моделі верху туфель типу

«човник», якщо є відкорегований зліпок зовнішньої частини?

4.   Які є два варіанти      проектування підкладки туфель та від чого це залежить?

Немає коментарів:

Дописати коментар